Startsida » Mammaträning steg-för-steg » Steg 11 – Du är i mål!
nått ditt träningsmål

Steg 11 – Du är i mål!

DU fixade det!

Det här är mållinjen. Nu har DU genomfört din mammaträningsutmaning! Nu är du starkare och har en ökad kroppskontroll och bättre hållning jämfört med innan du började träna mammaträning. Klappa dig själv på axeln – och din personliga-tränare-bebis som kanske hållit dig sällskap – bra gjort!

Du har tränat dig till en starkare och fastare och bättre form. DU och ingen annan har gjort jobbet!

Träna vidare och fortsätt att utveckla din träning. Träna träningsprogrammen som du tycker känns bra. Variera kombinationer och kombinera med barnvagnspromenader.

Tips för framtida upplägg
När du känner dig redo för hopp, skutt och löpning – börja smart. Lägg in kortare inslag av jogging på promenaderna.

Smyg igång hoppövningarna genom att först göra dem som om du skulle hoppa fast komma upp på tårna istället för att hoppa, lägg sedan in några mindre hopp på ett fåtal av repetitionerna och utöka successivt för varje träningspass.

Spara tid med tidseffektiv träning
Nu kan du kombinera träningsprogrammen här på Mammaiform som du tycker, eller med hjälp av förslagen här på mammaträningssajten (steg 1-10).

Du behöver inte träna så långa träningspass, men försök att få in någon styrkeövning om dagen.

Gör plankan en stund spontant när du liks är på golvet till exempel, stå 10-20 sekunder, det räcker för att förbättra din kroppsmedvetenhet och för att räknas som smygträning i vardagen.

När du ändå är ute och går med vagnen – passa på att träna en superövning – det kommer göra stor skillnad på några veckor – tidseffektiv träning, sånt är bäst för oss mammor!

Fler träningsprogram och övningar att träna

GymGlam.se finner du mer avancerade träningsprogram, träningsupplägg och i övningsbanken finns många roliga övningar för hela kroppen, magövningar, övningar för bröstmusklerna, ryggövningar, träning armar, övningar för axlar, benträning och snygg rumpa.

Träna med Caroline

Caroline Nilsson, grundare av Mammaiform.se gör också personliga träningsprogram via personligträningonline.se – med alternativ för den som vill träna hemma, på gym eller utomhus.

Tack!

Sist men inte minst, stort tack för att du tränat mammaträning med mig, bra gjort att ta dig igenom alla stegen!

Om du gillar mammaträningen här på Mammaiform skulle jag bli jätteglad om du vill skriva några ord och berätta kort om din formresa på sidan INSPIRATION och på så vis inspirera andra mammor.

Mejla mig gärna och berätta också. Har övningarna, träningsprogrammen och steg-för-steg-programmen hjälpt dig att komma i form? Berätta, jag ser fram mot att höra om just din formresa. /Caroline